پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

فعل مركب با فعل كمكي etmek

زبان تركي ، آموزش زبان تركي استانبولي ،فيلم آموزش زبان تركي استانبولي،كتاب آموزش زبان تركي،آموزش رايگان زبان تركي،آموزش تركي

فعل مركب با فعل كمكي etmek

۲,۱۵۴ بازديد

فعل مركب با فعل كمكي etmek :

معادل فعل كمكي كردن در فارسي است.

Yardım etmek

كمك كردن

Tamir etmek

تعمير كردن


Bana yardım edebilir misin?

مي تواني كمكم كني؟

در حالاتي كه با اضافه شدن فعل  به اسم افتادگي مصوت يا توليد مصوت (از حوادث صوتي) صورت مي گيرد فعل مركب به صورت چسبيده نوشته مي شود.

Sabır+etmek : sabretmek

صبر كردن

Seyir+etmek : seyretmek

تماشا كردن

Zan+ etmek : zannetmek

گمان كردن 

 

Günde iki saat televizyon seyrediyorum.

هر روز دو ساعت تلويزيون تماشا مي كنم

 

فعل کمکی یکی از اجزای مهم زبان انگلیسی است که برای تشکیل زمان‌های گرامری مختلف و بیان افعال مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افعال کمکی عبارتند از "am", "is", "are", "was", "were", "have", "has", "had", "do", "does", و "did" که به تنهایی به معنای واژه‌ای مشخص نیستند، بلکه با افعال اصلی (فعل اصلی) به کار می‌روند تا زمان و شرایط فعل را مشخص کنند.

 

با استفاده از این افعال کمکی، می‌توان زمان‌های گوناگونی را تشکیل داد. به عنوان مثال، با اضافه کردن "is" یا "are" به یک فعل اصلی، زمان حال استمراری شکل می‌گیرد. به همین ترتیب، افعال کمکی می‌توانند در تشکیل سوالات و منفی کردن جملات نیز نقش داشته باشند.

 

از افعال کمکی همچنین برای بیان احتمال، تمایل، و ضرورت نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، افعالی مانند "can", "could", "will", "would", "shall", "should", "may", "might", و "must" کمکی هستند که در جملات احتمالی، شرایطی، و تمایلی به کار می‌روند.

 

بنابراین، فعل کمکی در زبان انگلیسی نقش مهمی در تشکیل ساختار جملات و بیان معانی گوناگون در زبان انگلیسی دارند و بدون آنها، بسیاری از ابهامات در بیان مفاهیم وجود خواهد داشت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.